Day 5: Kawan Baik Saya

Actually, ucu dah pernah citer pasal kawan baik ucu ni.. ahaha.. harap2 dia anggap ucu kawan baik dia gak.. kalau idak malu kawe… hehehe

Okay.. ni kalau bab nak citer camana kenal ni boleh jadi 18sx hahaha.. Ucu kenal dia masa kat UTM.. satu kos.. civil eng.. dia jenis giler2.. haha.. tahun satu tak berapa rapat.. masa hujung tahun satu, kami satu group khemah ukur.. and kalau tak silap ada satu kelas matematik.. minah ni rasanya sedang dilamun chenta.. dok mengendeng sebelah ucu sambil senyum2 simpul (nyampahh aii).. “hmm fanor.. sukanya aku”.. hahaha.. dok sebelah sambil lukis2 bunga dalam pasu.. ada bee terbang nak hinggap.. oohh.. sungguh ucu takleh lupa.. paling best.. dah citer2 dia tutup muka pakai buku.. malu ke suka ke tak pasti la tu.. hahaha.. ada satu lagi..bila tgok keadaan diri dia dgn bf dia masa tu.. ohh sungguh rasa meranapkan hati.. walaupun kami tak rapat ketika itu.. tp hati ucu rasa tersentap2.. ok.. tinggalkan cerita itu..

sampai satu sem, kami sebilik.. ucu, dia, dan sorang lgi kwn baik ucu.. apa pun aktiviti kami.. selalunya bertiga.. pernah tiga2 tuang kelas.. sebb tertido and bangun lewat petg.. dah mamai2 tu.. malas nak g kelas.. pastu leh lak g kuar ngan bf masing2.. time sebilik ni.. macam2 la kami kongsikan.. baru ucu notice yg dia mempunyai kaki yg panjang.. haha.. kalau beli suar.. takyah potong.. padahal dia taklah tinggi sangat.. hehe.. pernah dia g mandi.. tetiba ada abang letrik g betulkan suis kat floor kitorg.. dah la nak g kelas kot.. kami berdua kat bilik dah tergelak.. sebb kami dah agak yg dia akan jerit.. dalam berapa minit dgr la org jerit “faaaaanoooooorrrrrrr…. tolong akuuuuuuu… amikkan bajuuuu”… hahahhaa.. abang tu senyum sokmo..

Ada satu lagi insiden, yg sangat2 buat ucu sedih.. rasa hati ditarik2.. insiden di mana kerana kejujuran ucu.. buat diri dia tertekan.. kerana tak sanggupp tgok dia menangis tanpa henti.. tertekan.. ucu mengaku itu ucu yg buat (not only me.. kami buat berjemaah.. hehe..).. dan insiden itu buat kami rapat.. ucu masih ingat apa ucu ckap dgn dia “sebenarnya aku yg cakap dgn dia.. aku tak sanggup tgok kau mcm ni dah.. jgn nangis dah”.. bila ucu pindah kolej lain.. dia la teman kan ucu amik ucu g kelas kalau takde kenderaan.. tiap2 ptg selalu habiskan masa sama2.. beli goreng pisang ke laksa penang ke kat desa bakti.. lunch.. kalau bf ucu takde.. dia lah temankan ucu.. pernah kami urut bersama2.. dah la esok ada paper geotek.. pastu dua2 demam.. nak bangun pun xleh.. hahaha.. beriya2 kami urut.. pernah kami bertiga g exam.. sorang pakai skirt jeans, sorang pakai skirt bunga2.. dia pakai boot sampai lutut.. dah la lambat.. dtg pulak dgn gaya gitu.. org sume dah duduk, kami baru terhegeh2 nak cari meja.. lecturer kata “saya ingatkan artis mana”.. hahaha.. itu memang lawak..

Dalam kelas, kami duduk depan.. tp sampai satu masa.. samada tak paham or penat.. kami berborak pakai paper.. dia tulis, ucu jawab.. ucu tulis, dia jawab.. tu depan lecurer tu.. “aku bosan” “aku pun” “ko tgok dr ramli ni gagah kan” “tu arr.. badan ketul2” “aku suka la bdan ketul2, nampak macho” “dia mesti angkat berat”… hahahhahahahahaha.. lebey kurang la tu.. sambil melukis bunga pasu dia.. tu belum lagi kelas arwah dr aziz.. kami gelak sama2.. orang tak gelak kami gelak.. sebb kami boleh share dark jokes bersama.. orang tak paham tp kami paham.. tak cukup dgn gelak.. kami bergossip.. gossip ni tak sampai time tu jek.. sampai sekrg kami bergossip.. ahaksss!!.. ayat mula2 dr dia.. “eh kawan ko tu kenapa”.. atau ucu mulakan.. “eh please la.. aku meluat okay”.. tp kami tak aibkan orang.. kami tak burukkan kat org lain.. kisah ini hanya utk kami.. itu kami..

itu semua kenangan kami.. tp yg penting.. dia adalah tempat ucu cerita semuanya.. dr kisah diri ucu sendiri.. kisah keluarga.. kisah kasih cinta hati.. kisah jenayah ucu.. kisah gembira ucu.. semua dia tau.. kami berkongsi pendapat yg sama.. kalau tak sama pun ucu tak pedulik.. kami berkongsi ideologi politik yg sama.. orangnya sanggup berkorban kerana cinta.. sekali dia sayang.. dia sayang habis.. walaupun kami terpisah beribu batu.. tp kami tetap berhubung melalui twitter, fb (bila ko nak activekan balik.. banyk lagu dangdut aku nak tag ko.. haha).. what’s app.. blog.. itu semua medium kami berhubung.. kejauhan tidak pernah memisahkan kami.. rancangan untuk buat jenayah bersama juga telah dirancang.. (tp jadi ke tak ni? kalau jadi aku nak simpan duit.. hehehe.. kalau tak jadi aku lawat ko kat sana la yek.. make sure ko letak doraemon depan umah).. dan paling penting sekali.. ucu ikhlas kwn ngan dia.. kasih sayang kami ikhlas seikhlasnya.. apapun yg jadi.. baik atau buruk.. gaduh cam nak berbunuh pun.. ucu tetap harap kami terus bersahabat.. bersahabat hingga ke akhir hayat kami..

p/s: saya ikhlas..

5 thoughts on “Day 5: Kawan Baik Saya

  1. haha so sweet.. org pompuan kalau berkawan baik macam berchenta kan.. tapi masa belajar memang paling best lah.. kat utm i dok Kampung Resak (kolej 5)

  2. memang berchenta pun.. hahaha… sayang giler… hehe

    kolej 5 tu KTDI kan?… i dok KTR… hehehe

  3. huwaaaaaaaaaaaa…

    aku nangis dah.. huwaaaaaa…

    aku sayang ko..

    fano,

    biar berbeza benua kita duduk, tapi sampai akhirat aku tetap akan jadi kawan sejati ko.. aku sayang ko..

    ok, bunyi dah macam lesbo..

  4. aku join sekali… huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa……………. mari kita nangis berjemaah…

    aku pun sayang ko jugeeekkkk..

    lesbo pun lesbo la mast… janji happy.. muahahaha

Leave a Reply

