Day 12 : Saya Tidak Pernah Memasak…

Ucu suka makan.. sedap tak sedap ku telan.. hehehe.. Mari kita lihat apa yg ucu suka makan tp tak pernah masak sendiri…

1st.. kuih tako..

feveret habes.. tp tak geti nak buat.. sebb utama tak konfiden.. kuih lain ucu sume dah try (bohong!!).. yg tak try kuih tako ni ha.. kalau ucu makan sorang.. 10 pun leh habis… tp nak buat.. malas.. nak potong pandan.. nak bentuk2.. ahh.. malas malas.. beli jek senang.. hmmm…

2nd.. nasi dagang..

suruh la buat.. memang tak mo.. risau tak jadi.. memang tak mo buat.. beli jek.. dulu.. kalau masa arwah ayah ada.. setiap kali ucu ada kat rumah.. mesti ayah belikan bekpes nasi dagang.. balut dlm daun pisang.. tp memang tak tau la nak buat.. camana leh minat ni.. sebb masa kecik2.. jiran ucu.. tok wan (arwah) dia jual nasi dagang.. 50sen.. tu lah mula minat.. aiyoo.. air liur sudah merembes okay…

yg ingat setakat ni tu je dua tak pernah masak walaupun minat gila2.. yg lain tu maybe pernah masak.. beriyani.. pernah masak.. tp tak jadi.. hahaha.. cheese kek.. pernah gak buat.. tp 2 kali masuk tong.. tak sedap.. masam.. apam beras.. bentat.. tp ucu paling suka buat kuih kukus2.. rasa cam senang.. baking cake ke.. buat biskut raya.. ceh cam terror benor.. ehehhee..

k bye.. chiow..

p/s: tak sabar tunggu balik raya..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s