Day 29 : Kalaulah Saya Seorang Jutawan…..

Hahahahahahaha (gaya aziz sattar ketawa dalam ali baba bujang lapok).. kalau ucu seorang jutawan.. hmmm

tentulah ucu bergaya pun ala2 jutawan.. pakai barang mahal2.. pergi berjalan satu dunia.. pakai kereta mahal.. kalau tak bentley.. pakai mercedes G class.. okay arr tu.. tak pun pakai ferrari.. beli emas banyak2 and dok dlm deposit safety box.. beli rumah banglo ala2 istana.. hehehe.. tu satu bab la. untuk diri sendiri kat dunia.. kalau untuk saham akhirat… nak perbanyakkan sedekah.. buat yayasan untuk anak2 yatim.. buat masjid.. all will be fully sponsored.. bantu org2 yg tidak berkemampuan.. org2 fakir miskin.. dan juga ucu nak beli tanah untuk buat rumah untuk kucing2 terbiar.. hehehhee… boleh gitu?.. harap2 jadi kenyataan.. pd ucu.. setiap kata2 ucu adalah satu doa.. setiap apa yg kita cakap adalah satu doa.. ucu teringat ada sorang arkitek kawan hubby.. ucu leh kategorikan dia sebagai arkitek berjaya lah kat KL tu.. ada company besar.. duduk borak2 kat souq masa dia dtg ke qatar 4 tahun dulu.. one thing dia cakap tntg org kita.. “kebanyakan budak2 kita ni. lack of dreams.. kurang impian and kurang mengimpikan.. dream as much as you can because it cost you nothing.. setiap yg kita impikan itu adalah satu harapan”.. memg inspiring betul apa yg dia kata.. kalau difikirkan.. ada kebenarannya.. ucu dah lalui.. tp semua takkan jadi tanpa usaha.. maka.. BERUSAHALAH!! teruskan FIGHTING!!

p/s: mengimpikan percutian di bali.. ahaksss

Advertisements

One thought on “Day 29 : Kalaulah Saya Seorang Jutawan…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s