Kita juga manusia..

Banyak benda berlaku lately… yg menginsafkan.. yg menggeramkan.. hehe.. bukan jadi kat ucu la.. tp jadi kat orang sekeliling.. one friend in particular.. besarnya dugaan dia.. simpatinya pada dia.. walau apa yg dia lakukan.. siapalah kita untuk menilai dia di sisi Allah.. walaupun kejadian itu memang buat ucu dan husband sangat2 upset.. sebab sendiri cari pasal.. hehehe.. tp mcm ucu kata.. siapalah kita.. besar dugaan yg Allah beri pada dia.. walaupun penyakit tu dicarik sndiri (lagi sekali… hehehe).. tp kita bukan dia.. kita tak berada di tempat dia.. apa dia rasa apa yg terjadi hanya dia yg tahu.. Allah lagi tahu.. mungkin hari ni hari dia.. mungkin esok lusa hari kita.. hari ni dugaan untuk dia.. hari esok dugaan untuk kita.. walaupun geram dan rasa kalau jumpa nak aje aku hempuk2 dgn batang mop.. nak aje ucu kata.. “puas dah? Otak letak mana?” hehehe.. tapiiii.. itulah.. siapalah kita.. apa yg terjadi pada dia bukan “menghalalkan” kita menghakimi dia.. pengalaman terhina dan dihina buat ucu sedar susah payah melalui hal seperti dia.. susah payah berhadapan dengan masyarakat.. (ala..ucu kes2 budak sekolah je punnn tp sentap woooo!!).. susah nak gambarkan.. apatah lagi dia.. dan ucu pernah janji pd diri.. takkan sekali2 ucu lakukan ke atas orang lain (tp ada la kutuk2 gak.. geram okayy).. kerana rasa “sakit” itu hanya dapat dirasai pada yg melaluinya.. namun ucu percaya.. dugaan itu pasti untuk yang dapat melaluinya.. Allah takkan duga pada yg tak mampu.. ucu harap dia bersabar kerana sabar itu banyak hikmahnya..

Tak mau berbicara lebih.. kerana perjalanan hidup masih jauh.. ucu juga punya keluarga.. bimbang sendiri terkena..

p/s: Sabar itu tiada penghujung…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s