Terima Kasih

post kali ni sy nak tulis secara skema… hehehe

Tahun ni hari lahir saya sesuatu yg lain… kebiasaannya saya sambut sendiri (sejak duduk di sini).. kalau di malaysia sudah tentu saya akan sambut dgn family.. mak or abang or kakak sy belikan kek.. anak-anak saudara saya yg akan memeriahkan suasana.. mak saya pasti hadiahkan music box untuk saya.. tahun ni kawan-kawan buat kejutan untuk saya.. saya memang tak prepare apa2 tahun ni.. selalunya saya akan beli sekurang2nya dua baju baru.. saya akan pakai untuk pergi kerja and saya akan pakai untuk dinner dengan suami saya.. tapi tahun ni.. saya penat.. letih.. sebab kerja.. kebelakangan ini tuntutan kerja sangat tingggiiiii.. saya tak cukup rehat.. dan saya cuma fikir tentang hadiah yang patut saya beli untuk diri sendiri.. hehehe.. puas lah saya dan kawan saya bukak website itu dan ini.. tetapi suami saya buat kejutan beli hadiah tanpa pengetahuan saya.. yeaay!!.. dan malam itu kami makan dessert di restoran apa nama? Leduree kah? lebih kurang gitu la bunyi nya.. makan macaroon kegemaran saya.. saya suka macaroon warna hitam itu.. hehe.. sudah memadai bagi saya..

malam 12.11.12 itu.. suami saya kata dia dah tempah meja di restoran Al Bandar di souq waqif.. terkejut saya.. kenapa terkejut?.. rahsia (tak cium bau syurga aku kang).. hehehe.. saya hanya pakai biasa2 sahaja.. pakaian yg saya pakai untuk pegi shopping barang dapur haha (kemeja dan jeans).. sebb saya malas.. tapi baju tu sy pernah pakai sekali.. kiranya baju ala2 baru jugak la.. ehehe.. sebb lain.. sebb saya penat.. tp saya pergi jugak sebb dia sudah siap awal dr saya.. terkejut kali kedua.. sampai di souq.. dia terus naik ke atas tanpa memberitahu waiter di situ bahawa dia sudah menempah meja.. dia terus naik keatas.. sebb meja kami di roof top katanya.. saya siap kata “eh awak naik je.. orang ni tak marah ke.. mana awak tau meja kita yg mana”.. dia diam tanpa kata.. terkejut kali ketiga.. saya kenal suami saya yg dia ada sedikit skema or protokol dalam bab2 begini.. ye ke? ke malas?.. haha.. dan bila kami naik.. saya nampak kawan2 saya.. saya sangka kebetulan.. tp sebb sy tgok kawan2 sy dress sooo well.. dgn berlipstik bagai.. kui kui.. haruslah saya tau itu suprise.. sempat juga saya terbuat muka ala2 taylor swift amik grammy.. (mulut ternganga).. terkejut kali ke empat.. kalau saya sakit jantung mesti semua sel jantung saya mati.. sebb empat kali saya terkejut.. silap2 boleh “goal”.. haha.. agak terkilan juga sebb dua lagi kawan saya tidak dapat menghadirkan diri.. seorang di Malaysia (wakilkan suami yg saya anggap macam abang) dan seorang lagi yang telah bertindak sebagai organizer juga tiada kerana perlu ke dubai diakhir2 waktu.. sob sob.. namun.. saya happy.. ditambah dengan dua penyeri yg tak berhenti bercakap.. dan cheese kek dari La Cigale yg sangat sedap.. saya terharu.. hehe.. terima kasih banyak-banyak sebb buat saya happy..

mulanya saya ajak suami saya dinner di intercon.. sebb saya ada member card.. (free lah kann).. tp cancel.. selepas tu suami saya ajak makan di restoran pasta.. sy terkejut sbb suami saya tak suka makan pasta.. dan kalau pegi.. saya sorang yg akan makan pasta.. end up dia akan pau makanan saya dan dia cuma minum air.. tak romantik bukan?.. hehe.. dan sadisnya.. saya siap mengutuk dgn kawan saya.. “ada ke laki aku ajak makan kedai pasta”.. dan dia sokong suami saya “eh okay apa kedai tu”.. e ehhh!!.. sejak bila kau sokong dia?.. hahaha.. terkejut lagi.. rupanya itu adalah idea2 mereka.. patutla..

kami tak bawak kamera malam tu sbb saya ingat cuma kami berdua.. kami cuma snap pakai phone sahaja.. tp kerana si apple ni nak kena download pakai apple aje.. lambat sikit la saya letak gambar ye.. saya kene download dr laptop samsung saya yang siput-babi-lagi-laju itu..

apa pun.. tahun ni banyak kejutan.. saya memang tak mengharapkan apa2.. sebb saya penat (banyak kali sebut penat.. hint nak ke dubai sebenarnya..haha).. sampai kan kawan saya kata.. “ni besday kau la giler..” hahaha.. kepada yang wish kat facebook.. my bff.. yg wish personally.. my family.. dan kamu, kamu, kamu dan kamu.. saya hargai ingatan kalian.. doa saya untuk ulangtahun kelahiran saya kali ini.. untuk family.. saya akan sayang kalian seperti nyawa saya sendiri.. pada kawan2.. semoga persahabatan kekal abadi.. kita berjaya dan berbahagia di dunia dan di akhirat.. special date.. 12.11.12.. akan kekal dalam ingatan..

jangan salah faham.. bukan tujuan saya bercerita tentang apa yang saya dapat di hari lahir saya.. kerana mungkin ada yg tidak bernasib baik seperti saya.. tapi saya menghargai apa yg dah insan2 yg saya sayang lakukan untuk saya.. peace!!

p/s: more than words…

–aku rasa poyo tulis macam ni–

Leave a Reply

