Sama

2 hb March adalah hari lahir arwah ayah… dan 3hb March adalah hari ayah meninggalkan kami di alam fana ini..

bercakap tentang ayah.. mak kata.. ucu banyak mirip ayah dari segi fizikal.. kaki, muka, badan, jari jemari.. semua ikut ayah.. warna kulit pun ikut ayah.. tak cerah.. gelap2 sawo matang gitu.. haha.. tp kulit lately cerah sikit sebb pakai tabita.. wakakakaka.. ucu boleh tahan kalau mengamoknya.. macam ayah.. kurang sabar dalam bab menunggu.. orang tunggu saya takpe… hehehe.. macam ayah.. ucu suka berpakaian “Nampak” kemas.. perasan je la cantik dan kemas.. padahal ucu la paling serabai dah outdated.. tu je la style ucu ponnn…haha.. dan.. macam ayah.. ucu suka kucing.. miauuuuuu..

kalau masa kecik2.. setiap pagi balik dr pasar, ayah akan belikan ucu satu benda.. coklat kandos ke.. chewing gum.. gula-gula.. twisties.. cekedis ke.. mamee monsterrrrr..

masa sekolah menengah tun habab.. ayah hantar ucu g sekolah naik motor.. sampai la ucu dah ada kawan saing g sekolah.. so ayah tak hantar lagi..
masa sekolah teknik pun.. ayah hantar sekejap sampai la ayah busy dengan aktiviti bolasepaknya.. so ucu pun g sekolah naik bus..
bila ucu beli kereta.. ucu pulak tunggu ayah kat stadium setiap kali ada game bola kat stadium larkin..
and the last one sebelum ayah sakit.. ayah datang rumah ucu kat puchong and ucu masakkan laksa Johor.. only one day.. once and only.. but ucu glad he came..
Now.. rasa mcm tak cukup membalas jasa.. masa ada kurang nak berbakti.. sekarang dok fikir2.. padan muka ucu.. hehe

So yesterday, genap 7 tahun ayah meninggalkan kami bersama emak.. ucu doakan semoga roh arwah ayah di cucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yg beriman.. InsyaAllah..

p/s: mati itu pasti.. hidup itu InsyaAllah..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s