Salam 4 Ramadhan

masuk hari ke lima berpuasa hari ni.. semalam.. masih lagi masak dirumah hehe.. semalam masak sesimple habis.. haishh makin lama makin simple makanan ni.. haha.. biarlah simple pun yang penting ikhlas.. sebut pasal ikhlas ni.. apa sahaja yg kita lakukan kena ikhlas.. baru rasa itu sampai.. cuba kalau kita kutuk orang seikhlas hati.. mesti org tu terasa kan.. haha.. mcm tu jugaklah kalau berbuat kebaikan.. ikhlas ni akan dtg dr hati yg bersih.. bersihkan hati dr segala hasad dengki dan iri hati.. manusia ni kalau dah ada sifat dengki.. semua benda pun tak kena.. orang yg duduk diam pun akan di kacau.. dengki.. kucing comel yg takde kena mengena pun jadi bahan cacian.. sian kucing hikhik.. apapun.. kita as manusia berbaik sangka sahajalah.. baik dengan Allah mahupun dengan manusia.. semoga Allah menjauhkan kita dr sikap hasad dengki ni..

ok… ni lauk berbuka semalam.. today kita makan maggie sup.. yeaa..

20140703-144150-52910767.jpg
kwea teoy, lepat pisang and cucur badak.

ok bye..

p/s: kita masing2 punya limau.. aku pilih makan isi.. kau pilih makan kulit.. jangan salahkan aku kalau kau rasa pahit..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s