Salam 15 Ramadhan

Balik kerja terus rebus keledek sebb niat nak buat keria.. dan ingat nak nap sekejap.. tapi… tertido.. ntah apa yg penat pun tak tahu la.. hehehe.. sedar2 dah pukul 5.15.. kelam kabut bangun and masak sebb hubby nak makan nasi ayam.. dengan masa yg tinggal sejam lima minit.. maka ucu pun dengan gaya paling retiss memulakan aktiviti memasak.. sempat la buat nasi ayam with no sayur capcai (campur).. people don’t eat nasi ayam dgn sayur campur.. but we do.. sempat buat keria.. and goreng karipap frozen aje.. takde koje la ucu nak menguli karipap kan.. hehe..

20140714-110738-40058737.jpg

and lepas berbuka kami pergi rumah kawan ucu untuk tengok final worldcup.. takde nya la tgok bola sangat.. lebih kepada bercerita atau gossiping to be precise.. hehehe.. makan ayam goreng, lompat tikam, sandwich, and keropok berhantu.. demmm.. takleh berhenti makan..

bulan ramadhan ni pun dah sampai pertengahan bulan.. banyakkan amalan (katanyaaa) dan kurangkan kebencian.. sesapa yg suka sentap tak tentu pasal tu.. banyakkan zikir.. supaya diberi ketenangan jiwa.. pada yg suka mencari pasal tu.. henti2kan la.. ambil keberkatan bulan ramadhan ni untuk suci kan hati dr sifat dengki dan iri hati (banyak kali aku ckp pasal iri hati ni.. masih tak reti2 kann).. mana la tau.. dalam bulan mulia ni doa kau dimakbulkan Allah.. drpd sikap kau yg suka menyaka dan menghuru hara tak kena tempat tu.. tetiba kau jadi paling soleh or solehah.. jiwa kau pun tenang dan kau terus maju kehadapan.. gemilang dan terbilang.. aminnn..

okaylah.. stop sini.. nanti update lagi utk 16 Ramadhan..

p/s: blog sudah, IG sudah.. aku tunggu kehadiran kau di halaman lain. Ganbatte!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s